У Instagram новые дизайн и логотип: как изменилась соцсеть

Приложение Instagram сменило привычный дизайн на более лаконичный и монохромный.

В новой версии фотосервиса синяя панель в верхней части экрана и черная в нижней стали прозрачными.

Today we’re introducing a new look. You’ll see an updated icon and app design for Instagram. Inspired by the previous app icon, the new one represents a simpler camera and the rainbow lives on in gradient form. You’ll also see updated icons for our other creative apps: Layout, Boomerang and Hyperlapse. We’ve made improvements to how the Instagram app looks on the inside as well. The simpler design puts more focus on your photos and videos without changing how you navigate the app. The Instagram community has evolved over the past five years from a place to share filtered photos to so much more — a global community of interests sharing more than 80 million photos and videos every day. Our updated look reflects how vibrant and diverse your storytelling has become. Thank you for giving this community its life and color. You make Instagram a place to discover the wonder in the world. Every photo and video — from the littlest things to the most epic — opens a window for people to broaden their experiences and connect in new ways.

A video posted by Instagram (@instagram) on

Кроме того, Instagram решил использовать новые шрифты, адаптированные для платформ iOS и Android.

Иконки внутри приложения изменили размер, имена и прочие надписи также сменили синий цвет на черный.

Instagram_UI

Первые испытания нового дизайна Instagram начались в конце апреля. Тогда некоторые пользователи узнали, что внешний вид приложения будет выполнен в черно-белых тонах.

Последним знаковым изменением в работе приложения стала возможность загружать видео продолжительностью до одной минуты. Функция появилась 29 марта.